آرشیو آبان ماه 1400

نمايندگي خودروهاي رنو در شرق تهران

دوشنبه ۲۴ شهریور ۰۴

اموزش تعويض تسمه تايم ال نود

۱۰ بازديد

با آموزش تعويض تسمه تايم ال نود در تعميرگاه تخصصي ال نود در خدمت شما هسيتم. شما عزيزان ميتوانيد براي تعويض تسمه تايم تمامي خودروهاي گروه رنو خود به تعميرگاه تخصصي ايران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائيان، خيابان پنجم شيدايي كوچه هفتم شمالي پلاك 10 به مديريت مهندس يوسف قدردان مراجعه كنيد.

در اين مركز تخصصي رنو تعويض تسمه تايم خودروهاي رنو شما از جمله ال نود،پارس تندر،مگان،ساندرو،داستر،كپچر و… با بالاترين كيفيت و مناسب ترين قيمت در كمترين زمان ممكن انجام مي شود.

شما عزيزان ميتوانيد قبل از مراجعه حضوري براي  هماهنگي يا طرح سوالات احتمالي خود در خوصص تعويض تسمه تايم يا هرگونه سوال فني در رابطه با تعمير انواع خودروهاي رنو خود با شماره هاي درج شده در انتهاي مقاله تماس حاصل نماييد. در اين مقاله به آموزش تعويض تسمه تايم انواع خودروهاي گروه رنو خواهيم پرداخت. با ما همراه باشيد.

 

آموزش تعويض تسمه تايم موتور K4M رنو (تندر90،مگان،داستر،ساندرو)

براي تعويض تسمه تايم موتور k4m قاب هاي محافظ تسمه تايم را باز كند سپس موتور را در حالت تايم بگذاريد يعني سيلندر1و4 در نقطه مرگ بالا باشد وفلاويل راقفل كنيد ، تايم تندر به اين گونه است كه سيلندر يك در نقطه مرگ بالا باشد .

در موتور k4m سيلندر يك از سمت جلوموتور است وشمارش سيلندر هاي تندر مثل گروه پژو نيست(در خانواده پژو سيلندر يك  از سمت فلايويل يا همان انتهاي موتور كه به گيربكس متصل است مي باشد) وقتي سيلندر يك را در نقطه مرگ بالا قرار داديد سيلندرچهار نيز در نقطه مرگ بالاست وميل سوپاپ هم روي تايم است ابزار مخصوص را ببنديد.

تعويض تسمه تايم ال نود | تعويض تسمه تايم مگان | تعويض تسمه تايم ساندرو| تعويض تسمه تايم داستر

آموزش تعويض تسمه تايم ال نود | تعويض تسمه تايم ال نود

بعد از باز كردن تسمه تايم تسمه تايم را تعويض كنيد حالا اگر چرخ دنده هاي ميل سوپاپ را باز كرديد تعجب نكند هيچ خار يا شاخصي براي بستن ندارد، دو عدد كاسه نمد ته ميل سوپاپ را از قسمت پلاستيكي وسط ان سوراخ كنيد يا با پيچ گوشتي كاسه نمد را خارج كنيد، شاخص ميل لنگ را نيز كه ابزار مخصوص است قرار دهيد وميل لنگ را تايم كنيد.

تايم ته ميل سوپاپ به اين صورت است كه از دو عدد نيم دايره تشكيل شده است ته هر ميل سوپاپ نيم دايره هاي كوچك هر ميل سوپاپ به سمت پايين يا سمت كارتر باشد.

تايم جلو ميل سوپاپ اين است اگر چرخ دنده ميل سوپاپ را باز كرده ايد سر چرخ دنده ميل سوپاپ هوا Aنوشته شده است كه نشان گر چرخ دنده ميل سوپاپ هوا است وچرخ دنده ميل سوپاپ دود هم با حرفEمشخص شده است وقتي كه با ابزار مخصوص ته ميل سوپاپ را همان طور كه گفته شده تايم كرديد چرخ دنده ميل سوپاپ را روي مي سوپاپ خودش قرار دهيد بصورتي كه ارم شركت رنو بسمت بالا باشد سپس ابزار مخصوص راببنديدو چرخ دنده ميل سوپاپ راسفت كنيد

چرخ دنده ميل سوپاپ را روي ميل سوپاپ خودش قرار دهيد بصورتي كه ارم شركت رنو بسمت بالا باشد سپس ابزار مخصوص راببنديدو چرخ دنده ميل سوپاپ راسفت كنيد.

تعويض تسمه تايم ال نود | تعويض تسمه تايم مگان | تعويض تسمه تايم ساندرو| تعويض تسمه تايم داستر

آموزش تعويض تسمه تايم ال نود | تعويض تسمه تايم ال نود

برخي نكات مهم در رابطه با تعويض تسمه تايم ال نود

تسمه دينام در تندر 90 با هيدروليك سايز 1815 و در تندر 90 بدون هيدروليك سايز 6PK 1199 ميباشد. فولي سر ميل لنگ خودروي تندر 90 با پمپ هيدروليك با خودروي بدون پمپ هيدروليك متفاوت است. تسمه تايم داراي 132 دندانه و طبق توصيه كارخانه هنگام تعويض تسمه بايد غلطك هرزگرد و غلطك تسمه سفت كن تعويض شود. براي بازكردن پولي سرميل لنگ نبايد بوسيله استارت پولي را باز كرد.حتما با استفاده از ابزار مخصوص ميل لنگ قفل شود.

روي بلوك سيلندر وزير فشنگي روغن يك در پوش نصب شده كه با باز كردن آن مي توان پيچ ابزار مخصوص را جهت قفل كردن ميل لنگ نصب كرد .(خار ميل لنگ در زمان قفل شدن هنگام تايم بودن بايد روي ساعت 11 باشد). غلتك(فولي) هرزگرد تايم شيار دار است. براي تعويض تسمه تايم ضمن قفل كردن ميل لنگ بايد هر دو ميل سوپاپ با استفاده از ابزار مخصوص قفل شوند.

 

تماس با ما | آموزش تعويض تسمه تايم ال نود

تعميرگاه تخصصي ايران رنو متخصص در تعمير و سرويس تمامي خودروهاي رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائيان، خيابان پنجم شيدايي كوچه هفتم شمالي پلاك 10 به مديريت مهندس يوسف قدردان مي باشد. شما عزيزان براي تعميرات تمامي خودروهاي رنو مي توانيد به اين تعميرگاه مراجعه كنيد.

نكته مهم: با يك بار مراجعه به تعميرگاه تخصصي ايران رنو مي توانيد زمان سرويس دوره اي، تعويض روغن گيربكس، تعويض روغن موتور را از طريق پيامك دريافت كنيد.

شماره تماس:

مهندس يوسف قدردان-09128896509

حامد رضايي-09120996450

021-77785114

021-77785115

7 علل اصلي ياتاقان زدن موتور

۱۳ بازديد

در مورد علت اصلي ياتاقان زدن موتور چيزي شنيده ايد؟ حتما شما نيز جزو رانندگاني هستيد كه با شنيدن نام ياتاقان زدن خودرو تصورات وحشتناكي مي كنيد. بله ياتاقان زدن موتور خودرو حركتي وحستناك است و ممكن است ضررهاي بسيار زيادي را به همراه داشته باشد. در اين مقاله با شما هستيم تا در مورد علت اصلي ياتاقان زدن موتور با شما به بحث و بررسي بپردازيم. تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

شما عزيزان براي تعمير و سرويس دوره اي خودروي رنو خود مي توانيد با مراجعه به تعميرگاه تخصصي ايران رنو، از تمامي خدمات اين مجموعه بهره مند شويد. جهت حضور در تعميرگاه با شماره هاي درج شده در انتهاي مقاله تماس حاصل نماييد.

 

علت اصلي ياتاقان زدن موتور

ياتاقان زدن يكي از آن خبرهاي وحشتناكي است كه هر راننده اي از شنيدن آن واهمه دارد. اگر سررشته اي از مكانيكي داشته باشيد حتما مي دانيد كه بين ياتاقان و ميل لنگ روغن وجود دارد و اين دو قطعه هيچ تماسي با يكديگر ندارند. حال در صورتي كه به هر دليلي روي ياتاقان ها خط بيفتد و يا اينكه دفرمه شوند، ممكن است سبب ايجاد تماس ياتاقان با ميل لنگ گردد. در اين حالت هنگام گاز دادن صداي لق لق يا تق تق به گوش مي رسد. اگر اين وضعيت وخيم باشد موتور قفل كرده و از كار مي افتد.

7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور

7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور

7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور

  • استفاده از روغن غير استاندارد

يكي از علت اصلي ياتاقان زدن موتور استفاده از روغني است كه تسوط شركت سازنده خودرو توصيه نشده است. استفاده از روغن تقلبي كه در اين روزها در بازار سياه بسيار زياد است، مي تواند سبب ياتاقان زدن خودرو شما شود.

روغن موتور مورد استفاده در تعميرگاه تخصصي رنو اورجينال مي باشد و شما عزيزان با خيالي راحت از كيفيت روغن موتور خود مي توانيد با اطمينان رانندگي كنيد.

  • دير عوض كردن روغن موتور

يكي از 7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور دير عوض كردن روغن موتور مي باشد. در اين حالت روغن سفت شده و مجاري نيز جرم مي گيرند و در نهايت عمل روغن كاري به درستي انجام نمي شود. معمولا رانندگان زمان تعويض روغن موتور خودروي خود را فراموش مي كنند. اين كار سبب بروز مشكلات جديد و خرابي زودرس خودروي شما مي شود.

با يك بار مراجعه به تعميرگاه تخصصي ايران رنو مي توانيد زمان مراجعه بعدي را از طريق پيامك دريافت كنيد. بدين ترتيب از خرابي خودروي خود جلوگيري كنيد.

  • كم بودن روغن موتور

برخي از خودروها به دليل مشكلات فني ممكن است روغن ريزي و يا روغن سوزي داشته باشند. اينگونه مشكلات در سرويس دوره اي خودرو مشخص مي شود. بهتر است خودروي خود را در زمان هاي منظم جهت سرويس دوره اي به تعميرگاه ببريد تا از كاهش عمر خودرو خود جلوگيري كنيد. با وجود روغن ريزي و روغن سوزي خطر ياتاقان زدن موتور خودروي شما افزايش مي يابد. با 7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور در خدمت شما هستيم.

  • خرابي اويل پمپ

اويل پمپ وظيفه رساندن روغن به بخش هاي مختلف موتور را بر عهده دارد حال فرض كنيد اويل پمپ خراب شده است؛ بدين ترتيب نمي تواند روغن مورد نياز براي روغن كاري قطعات موتور را تامين كند. در نتيجه فيلم روغن يا همان لايه اي از روغن كه ميان ياتاقان و ميل لنگ است از بين مي رود. در ادامه اين امر ياتاقان روي ميل لن نشسته و موتور ياتاقان مي زند.

علت خارج شدن دود سياه از اگزوز چيست؟

  • گرفتگي توري اويل پمپ 

از ديگر 7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور گرفتگي توري اويل پمپ است.ممكن است براده ها و لجن سبب گرفتگي توري اويل پمپ شوند. در اين حالت فشار روغن كاهش مي يابد و ممكن است به همه ي بخش هاي خودرو روغن نرسد. نتيجه ي اين امر ياتاقان زدن خودرو مي باشد. اين مشكل به دليل دير عوض كردن روغن موتور صورت مي گيرد.

  • كثيفي فيلتر روغن

فيلتر روغن جزو مواردي است كه در تعميرگاه تخصصي ايران رنو با هربار تعويض روغن موتور سلامتي آن چك مي شود. داخل فليتر روغن يك سوپاپ وجود دارد كه در صورت كيپ شدن، روغن بدون عمل فيلتراسيون به سمت موتور هدايت مي شود. در اين حالت براده هايي كه از فيلتر گذشته اند ممكن است بر روي ياتاقان خط بيندازند و آن را دفرمه كنند. دفرمه شدن ياتاقان، سبب ياتاقان زدن موتور خودرو مي شود.

  • دماي بسيار بالاي موتور

در صورتي كه موتور بيش از حد داغ شود، ميل لنگ منبسط مي شود و لقي ميان ياتاقان و ميل لنگ كاهش مي يابد. به همين ترتيب با افزايش دماي موتور، دماي روغن نيز افزايش يافته و ويسكوزيته آن كاهش مي يابد. در اين حالت روغن موتور بسيار شل مي شود و شرايط را بحراني مي كند و ممكن است موجب ياتاقان زدن موتور خودرو گردد.

دلايل روشن شدن چراغ روغن چيست؟

نشانه هاي اصلي ياتاقان زدن خودرو چيست؟

تا بدينجا در مورد 7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور صحبت كرديم. حال مي خواهيم بررسي كنيم كه ياتاقان زدن موتور چه نشانه هايي دارد. در ادامه با ما همراه باشيد.

  • صداي تق تق يا لق لق هنگام گاز دادن

در صورتي كه هنگام گاز دادن خودرو اين صدا به گوشتان رسيد. به سرعت خودرو را خاموش كرده و به تعميرگاه مراجعه كنيد. بي توجهي به اين مسئله سبب بروز خسارات بسياري مي شود. اين صدا به دليل برخورد ميل لنگ با ياتاقان است و در صورت تكرار سبب ياتاقان زدن موتور مي شود.

  • قفل شدن موتور

در حالت ياتاقن زدن موتور قفل مي كند و ديگر روشن نمي شود. در اين حالت هيچ فيلم روغني ميان ياتاقان و ميل لنگ وجود ندارد و موتور گيرپاژ كرده است.

  • كاهش قدرت موتور

كاهش قدرت موتور به دلايل مختلفي مي تواند انجام پذيرد كه يكي از اين دلايل ياتاقان زدن موتور است. ولي مي توان گفت يكي از اولين نشانه هاي ياتاقان زدن موتور كاهش قدرت مي باشد.

 

تماس با ما | تعميرگاه تخصصي ايران رنو

7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور

7 علت اصلي ياتاقان زدن موتور

تعميرگاه ايران رنو متخصص در تمامي بخش هاي خودروهاي كمپاني رنو آماده ارائه خدمات به شما عزيزان است. شما مي توانيد براي شارژ گاز كولر ماشين رنو خود به اين تعميرگاه مراجعه كنيد و از خدمات ما بهره مند شويد.

آدرس:

تهرانپارس، بلوار بابائيان، خيابان پنجم شيدايي، كوچه هفتم شمالي، پلاك 10

شماره تماس:

مهندس يوسف قدردان-09128896509

حامد رضايي-09120996450

021-77785114

021-77785115